Veilig aangekomen in Moshi

8 januari 2011 - Moshi, Tanzania

Hoi allemaal!

Even een berichtje om te laten weten dat we na 34 uur (!) reizen gisteravond aangekomen zijn in Moshi bij het ziekenhuis. De reis was behoorlijk zwaar en vermoeiend maar na een lange nacht slapen voelen we ons weer fris en fruitig. We moeten nog een beetje wennen aan de omgeving en de temperatuur hier maar onze eerste indruk is heel goed! We wonen op de doctors compound bij het ziekenhuis in een leuk appartementje. Beetje jammer dat de koelkast het niet doet..

Gisteravond hebben we wat gegeten in de stad en kwamen we een dermatoloog uit het ziekenhuis tegen. Samen met haar en haar man hebben we een spannende nachtwandeling over de compound gemaakt in het stikdonker. Boven ons de mooiste sterrenhemel ooit! Vandaag zijn we op pad in Moshi. Net al op de markt geweest en we leren onze eerste woorden Swahili.

We hebben ook een Afrikaanse simkaart, het nummer daarvan is: 255 752841368. Hierop zijn we te bereiken, we moeten zelf nog even checken of het werkt. Anders laten we het weten, maar niet gelijk bellen dus :)

Maandag beginnen we in het KCMC, hebben net al een duitse oogarts ontmoet op straat. We zijn erg benieuwd en vinden het best spannend!

Liefs,

Barbara en Renee

1. Roos van Dijk:
    Hee Renee en Barbara!

Fijn dat jullie goed aan zijn gekomen. Wel lange reis zeg!!! Heel veel plezier aankomende weken in het ziekenhuis.
    liefs
    roos, charlotte en laura <3
  2. Marjolijn:
    8 januari 2011
    Jeeh meisjes!! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, wat een lange reis zeg!! Het idee dat jullie nu lekker in het mooie en warme afrika rondlopen... geniet ervan!! En natuurlijk succes met jullie coschap!
    xMarjolijn
  3. Sophie:
    Heej Bar (en Renee),

Fijn dat jullie vermoeiende reis achter de rug is, laat het avontuur maar beginnen! Heel veel plezier en succes met jullie coschap en de reis daarna.

liefs Sophie
  4. Linda:
    Hi ladies!
    Heel veel plezier! Avontuur is al goed begonnen zo te lezen! (alleen jammer van die koelkast..)
    Benieuwd naar de komende avonturen. Veel succes voor de eerste 'werkdag'
    Liefs Linda
  5. Marleen:
    Hey girls!
    Mooi dat jullie goed zijn aangekomen. Inderdaad wel een lange reis zeg! Nu lekker bijkomen en dan maandag fris van start met de oogjes ; )
    Liefs Marleen
  6. Mirjam:
    8 januari 2011
    Hey Barbara, misschien weet je niet meer direct wie ik ben, maar ben in maart met je moeder bij je op de koffie geweest. Hoorde van jullie groot avontuur! Geniet ervan!! Ik ben zelf 5 jaar in Afrika geweest, dus kan me er iets bij voorstellen!! Veel plezier en mooie avonturen.
    groetjes Mirjam
  7. Nienke:
    8 januari 2011
    He lieve meiden, wat fijn dat jullie al een berichtje hebben gestuurd! Wel gelijk een bits begin qua reizen.. Hebben jullie nog in de bar bij het vliegveld gezeten? Hopelijk gaat de koelkast het nog wel doen, wel handig bij warme temperaturen.. Succes met jullie eerste dag maandag, hoop snel meer te horen!
    Liefs, Nienke
  8. Lieveke:
    Karibu Tanzania dames!

Klinkt goed! Mooi dat jullie de reis hebben doorstaan :).
    Pole Sana van de koelkast, dan wordt dan alleen rode wijn drinken in plaats van witte ;).
    Ik stuur jullie snel er Loca pakketten, dan kunnen jullie even bekijken wat jullie leuk vinden!
    Geniet er van!!

Kwaheri
  9. Jodine:
    Hello ladies!
    Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen, grappig dat jullie al zoveel dokters ontmoet hebben. Wel jammer van de koelkast, misschien valt er nog wat aan te doen? Maakt het leven wel makkelijker ;). Wense morgen nog even en veel plezier en succes maandag!

Liefs Jo
  10. Sarah:
    Mambo!
    Gelukkig hebben jullie de lange reis overleefd. En volgens mij is de dokters compound sinds vorig jaar niet veel veranderd, haha. Erg leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik kan me onze 1e nachtwandeling over de compound ook nog goed herinneren...De security guards vond ik misschien nog wel het angstaanjagends ;)
    Geniet iig nog even van het weekend en heel veel succes met jullie 1e co-schap week.

Liefs, Sarah
  11. Lieselotte:
    9 januari 2011
    Hee dames!

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Beetje jammer van de koelkast! Tja.. dan is zo'n 2/3 graden buitentemperatuur ineens wel handig ;)
    Geniet ervan!

x, Lieselotte
  12. fleurieke:
    9 januari 2011
    hej meiden!

leuk om jullie verhaaltjes te kunnen volgen, ik ben aangemeld :) heel fijne tijd daar!

liefs,
    Fleurieke
  13. Annelies:
    10 januari 2011
    Hey Barb!

Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen!!
    Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar de mooie verhalen!

Liefs Anne
  14. lara:
    11 januari 2011
    NICE, hoe waren jullie eerste twee daagjes coschap? Al veel afrikanen diep in de ogen gekeken.
    En in welk huisje wonen jullie? Al op de Lima road daarachter geweest? (fijn restaurant El Rancho, zwembad international school en winkeltje) Mijn advies, altijd een zaklamp meenemen, want er is vaak een stroomstoring en dan is het echt pikkedonker...

Have fun,
    x Lara
  15. Mariëtte:
    11 januari 2011
    Lieve Pien en Renee,
    Ben benieuwd naar jullie coschap verhalen.
    Nog niet gesmolten? hoe warm is het eigenlijk?
    En..werkt de klamboe?
    Geniet ze! Liefs, mam
  16. Miriam Curtis:
    14 januari 2011
    Hi Renee (en Barbara),

Fijn te horen dat je er bent! Wat een reis. Hoop dat alles naar wens is>

Liefs, Miriam